OFTE STILLEDE SPØRGSMÅL (FAQ)
Hvordan sender jeg min vare retur?
- Du har 100 dages gratis retur når du handler hos Carpardoo.dk. Følg blot trinene i dette link og så kan du printe et mærkat til din pakke.
Der er en fejl ved leverancen?
- Hvis der mangler en del, du har modtaget en forkert vare, at pakken har skader eller lignende, så send gerne en mail til info@carpardoo.dk.
- Vedhæft venligst en beskrivelse af problemet, ordrenummeret samt billeder af pakken og indholdet.
Kan jeg hente pakken i jeres butik?
- Vi har desværre ingen butikker eller lagre i Danmark. Vores butikker, samt lagre, ligger i/omkring Berlin, Tyskland. Vores ordrer til Danmark sender vi derfor udelukkende via DPD/Postnord.
Jeg kan ikke tjekke ud på min tablet/iPad?
- Hvis du gentagende gange har problemer med at tjekke ud, eller logge ind på din kundekonto, så anbefaler vi, at du forsøger at gøre det på en almindelig computer.
- Hvis det fortsat ikke virker, så send gerne en mail til info@carpardoo.dk med en beskrivelse af problemet.
Jeg har sendt min pakke retur, men har stadig ikke modtaget nogen betaling?
- Når du sender en pakke retur til os, kan der gå op til 14 hverdage før vi modtager og behandler den.
- Hvis du har modtaget et tracking-ID til at følge din returnering, er den ikke modtaget af os, når der står den er afleveret. Her har Tyskland modtaget pakken og den er derfor stadig undervejs mod os.
Artikelsøgning og anvendelse
Oplysninger om køretøj & vareanvendelse
Til de fleste komponenter kræves oplysninger om dit køretøj ved valg af reserve- og sliddele. Du vil blive anmodet om disse oplysninger efter behov. Kontrollér alle oplysninger i forhold til varen for at undersøge om produktet kan anvendes til dit køretøj. I denne forbindelse anbefaler vi dig at have registreringsattesten liggende klar, eftersom dine angivelser skal stemme overens med oplysningerne heri.
Anvendelsesbegrænsninger for det valgte køretøj
Disse begrænsninger fremhæves som oftest direkte på produktsiden med en farve og henviser til den individuelle anvendelse af varen i kombination med dit køretøj (indtil produktionsår, fra produktionsår). Disse begrænsninger kaldes også "køretøjsspecifikke kriterier for artikel".
Vareegenskaber
I denne gruppe vises hovedsageligt fysiske egenskaber (diameter, længde, højde osv.). Disse angivelser kaldes også "artikelspecifikke kriterier".
Varehenvisninger
I denne gruppe angives artikelhenvisninger direkte. Ud over en oversigt, der viser, hvilke originalreservedelsnumre fra forskellige bilfabrikanter passer til den enkelte komponent, kan du her ligeledes finde oplysninger om, til hvilke køretøjer der kan anvende den enkelte vare.
Varesøgning via søgefunktionen
Vi tilbyder en søgefunktion på vores websted til at finde den rigtige artikel. I de fleste tilfælde foreslår vi allerede under indtastningen af dit søgeord matchende resultater. Endvidere kan du bruge denne søgning til at lede efter varenumre eller originalreservedelsnumre (OE-numre). Med hensyn til kontrollen af en artikels anvendelse på et køretøj, bedes du venligst benytte vores informationsside om artikler.
Vi gør opmærksom på, at søgefunktionen er vejledende og angiver et produkt, der vil passe til bilmodellen. Herfra kan der være begrænsninger på produktet/specifikke egenskaber, som varierer fra bil til bil. For at være helt sikker, anbefaler vi derfor, at du sammenligner med det originale reservedelsnummer.
Informationsside om varer
Med ét klik på varebetegnelsen under hver vare åbner du vores informationsside. Hvad angår varer med tilknytning til køretøjer, kan anvendelsen på en bilmodel kontrolleres lige under knappen "Indkøbskurv" på informationssiden.
Information og køretøjsoplysninger
Sørg altid for at have dit køretøjs registreringsattest liggende parat. For at udvælge de helt rigtige reservedele skal angivelserne heri stemme overens med overlysningerne om varen.
Produktionsår og første registrering
Visse reservedele er anvendelsesbegrænset iht. køretøjets produktionsår. I registreringsattestens del I finder du datoen for den første registrering. Det faktiske produktionsår kan du for det meste kun finde hos bilfabrikanten ved at oplyse stelnumret. Ved indkredsning af en specifik vare kan datoen for tildelingen af typegodkendelsesnumret være en hjælp.
Stelnummer
Visse reservedele indskrænkes ved hjælp af stelnumre og deres cifre. Dette er nødvendigt, da bilfabrikanten fra og med en vis serie har anvendt en anden udgave eller en anderledes komponent. Stelnummeret findes flere steder på køretøjet og motorrummet:
- På nyere køretøjer i forruden (kan ses udefra)
- Ved indgangen ved siden af passagersædet
- I bagagerummet, på en såkaldt datamærkat (som regel et klistermærke)
- I registreringsattesten DEL I
Monteringsside og placering
Bildelens eller reservedelens placering og monteringsside angives altid fra førerens perspektiv (i kørselsretningen).
Motorkode og gearkassekode
Afhængigt af bilfabrikanten finder du dit køretøjs motor- og gearkassekode forskellige steder:
- Direkte på motoren/gearkassen
- I servicehæftet
- Klistermærke i motorrummet, dørindstigning , tankklap eller bagagerum
Restriktioner fra producenten
Findes denne angivelse anvendelse på en vare, henviser denne til enhver fabrikant, der har fremstillet en sådan komponent til sit køretøj. I de fleste tilfælde er komponenten fra fabrikanten forsynet med et brandlogo. Ofte finder man dette i kategorien bremsesystem med angivelser/forespørgsler.
VAG-koncernens PR-numre (Volkswagen)
En præcis identifikation af bremsedelene hos mærkerne VW, Audi, Skoda og Seat er ikke kun mulig via selve køretøjet, produktionsåret og stelnummeret. Man kan også benytte de omtalte PR-numre, hvilket er den mest præcise metode. PR-numrene er altid trecifret, f.eks. 1KD eller 1LB.
Du finder PR-numrene:
- I servicehæftet
- På databladet i bagagerummet / ved reservehjulsbrønden
Groupe PSA's (Peugeot société anonyme) ORGA-numre (organisationsnummer)
I forbindelse med sortimentet af reservedele kan ORGA-numret (også kaldet DAM-numret) være nødvendigt for PSA-fabrikanter (Peugeot/Citroën). For det meste er der tale om 6-, i sjældne tilfælde 7-cifrede talkombinationer. De sidste to cifre henviser til fabrikken og kan være sammensat af tal og/eller bogstaver. Du finder ORGA-numret forskellige steder på køretøjet alt efter produktionsår
- Indtil 1996 på hjulkassen i højre side (gul eller sølvfarvet skrift)
- 1996-1998 på det venstre tårnleje
- 1998-2000 på forpladen i motorrummet
- Siden 2000 og til i dag på A- eller B-stolpen
FIAT-koncernens VET-numre
Udover ORGA-numrene, så er VET-numret fra FIAT-fabrikanterne en nødvendig hjælp. Dette nummer findes på maskinskiltet i motorrummet, med tilføjelsen "NO PER RICAMBI" eller "NO FOR SPARES"
Fælgstørrelse
Visse reservedeles anvendelsesmuligheder indsnævres ved hjælp af oplysningerne om fælgstørrelsen. I denne forbindelse er den nuværende størrelse af fælge på dit køretøj ikke udslagsgivende, men den størrelse, som er angivet på din registreringsattest i forbindelse med dæk.
Ordreekspedition
Ordrebekræftelse
Når du har besluttet dig for, hvad du gerne vil købe, sender vi dig en ordrebekræftelse med det samme pr. mail. I denne finder du alle oplysninger om varerne, forsendelsen og betalingsprocessen. Har du oprettet en kundekonto hos os, kan du tilmed se alle de bestillinger, du har foretaget, mens du har været logget ind.
Bemærk, at Carpardoo.dk's (Kfzteile24 GmbH) annoncering af varer er en opfordring til at gøre tilbud (dvs. uden forbindtlighed), jf. aftalelovens §9. Din bestilling er først juridisk bindende, efter at du har modtaget en ordrebekræftelse i en email. Carpardoo.dk forbeholder sig derfor retten til at annullere din ordre pga. trykfejl, leveringssvigt, tekniske problemer og lignende.
Track og Trace
Du modtager en mail med et link til forsendelsen med mulighed for at spore og følge den. På den måde ved du altid, hvor din bestilling befinder sig. Afhængigt af transportfirma kan leveringstidspunktet også aftales særskilt eller afgrænses.
Ændring eller annullering af bestilling
For at ændre en eksisterende bestilling bedes du kontakte vores service: info@carpardoo.dk
Ændringer eller annulleringer kan kun lade sig gøre inden for et bestemt tidsrum, eftersom din bestilling alt efter betalingsmetode sendes direkte til vores logistikafdeling. Hvis dette tidsrum overskrides, skal du blot returnere varen til os.
Returnering og garanti
98 % af vores solgte varer bliver ikke reklameret!
Skulle du alligevel have en grund til at lave en reklamation, kan du finde nyttige oplysninger i det nedenstående
Kundekonto & huskeseddel
Her har du mulighedhed for at lagre dine oplysninger via en sikker SSL-forbindelse. Ud over fordelen ved ikke at skulle oplyse sin adresse igen og igen, kan du også angive forskellige leveringsadresser, se dine sidste bestillinger og modtage alle nyheder og tilbud på vores nyhedsmail.
Funktioner i kundekontoen:
- Se dine sidste bestillinger
- Personoplysninger
- Leveringsadresser
- Betalingsmåder
- Administrer huskeseddel
- Skift e-mailadresse
- Til- og afmeld dig vores nyhedsmail
- Mine køretøjer
Kundekonto
Opret en kundekonto og gem let en huskeseddel, dit valg af køretøj og model eller din leveringsadresse.
Har du glemt dit password?
Ingen grund til bekymring. Du skal blot anmode om en ny adgangskode til din kundekonto.
Huskeseddel
Som registreret kunde kan du administrere en huskeseddel ved hjælp af din kundekonto. Dermed kan du overvåge prisudviklingen og tilgængeligheden af varerne på din ønskeseddel. Med et enkelt klik lægges varerne ned i indkøbskurven. Prisudviklingerne vises lige ud for varen.
Yderligere oplysninger:
Kundeservice og kontakt
Uanset om du har spørgsmål af f.eks. teknisk karakter, til produktspecifikke egenskaber eller til logistiske sagsforhold sidder vores medarbejdere klar til at hjælpe dig.
Skriv til os på info@carpardoo.dk
Pantvarer & depositum
Se nedenstående kategori vedrørende alle sprøgsmål til emnerne brugte dele, pantvarer og returnering:
Levering og betaling
Hos Carpardoo tilbyder vi 3-5 dages levering samt en bred vifte af betalingsløsninger.
Forsyningsunderskud
Skulle der opstå et forsyningsunderskud af en artikel trods konstante opfyldninger, vil du omgående blive orienteret af vores support.
Forsendelse.
Find svar på alle spørgsmål vedrørende leveringsområder, forsendelsesmuligheder og forsendelsesomkostninger i den nedenstående kategori.
Forsendelser til Grønland og Færøerne
Levering foretages desværre ikke til Grønland og Færøerne.
Mærker
Fabrikantmærker
Du modtager varerne fra producenten, hvilket er angivet lige ud for artiklen. Udover velkendte varemærker fører vi mange varer direkte fra førsteklasses producenter som BOSCH, MANN + HUMMEL, MONROE, WALKER. Du kan finde alle producenter via producentfiltret på startsiden og kan desuden filtrere/begrænse dem gennem kategorierne og artiklen.
Carpardoo PRISBASKER
Med hensyn til varer, der bærer Carpardoo PRISBASKER-logoet, får du et produkt, hvor dit cost-benefit-forhold er optimeret af vores indkøbsafdeling.
Denne handelsfordel giver vi gerne videre til dig. Endvidere udbydes afhængigt af tilgængeligheden også produkter fra kendte leverandører, som har været aktive inden for bilindustrien i årtier.
Eftersom der hersker en stor mangfoldighed af leverandører og producenter bag de varer, der er mærket med logoet PRISBASKER, er det ikke muligt at angive producenterne. Der er heller ingen mulighed for at udvælge en bestemt producent, men det er helt sikkert, at du vil modtage et produkt, der lever op til vores strenge kvalitetskontroller.
Carpardoo-podukter
Du kan kende vores egne mærker på Carpardoos produktemballage. Vores interne kvalitetsstyring sikrer en mindstesikkerhedsstandard og den mest kundevenlige reparation af dit køretøj for alle varer i vores sortiment.